Ralex Sport, to je sport!

09.04.2012 11:08

Posádka Plesník-Gross se po nevydařené Jänner Rally, kde havarovali a to dokonce dvakrát vrátila do hry o body v MMČR, tentokrát ovšem již ne s vlastním Cliem R3, ale pronajatým z týmu Ralex Sport, se kterým mají v plánu odjet celý seriál Clio R3 Trophy.
Dejme však slovo jezdci, aby nám vysvětlil, proč tomu tak bylo.

Martin : Tak na Jänneru jsem to ukončil svojí hloupou chybou hned v první etapě…kdy jsem ve sjezdu šel na brzdy o malinko později, než bylo třeba a o svodidla jsme zničili auto…V rámci testování a najíždění kilometrů se tým rozhodl, že se zúčastníme i druhé etapy, kde jsme chtěli především poznávat hranice vozu. No vyzkoušeli jsme spíše crash test, kdy jsem auto úplně odepsal a ne jen z daní…Protože nebylo možno auto dát do původního stavu již na Valašku, rozhodli jsme se využít nabídky služeb týmu Ralex Sport. S jejich prací jsem byl natolik spokojen, že jsme se rozhodli náš vůz prodat na náhradní díly a v Clio R3 Trophy pokračovat s pronajatým vozem.


Teď už ovšem přejděme k samotné Valašské Rally. První etapa startovala v pozdních odpoledních hodinách, a tak bylo jasné, že se bude muset využít také světelných ramp.
Posádka Plesník-Gross začala velmi zostra, čemuž nasvědčoval také 8.čas absolutně na RZ 1! Takto namlsána první vydařenou erzetou za volantem Clia vyrazila posádka na RZ 2. Ovšem na té přišla studená sprcha, k situaci se vyjádřil pilot takto:

Překvapila mě trochu tma, špatně jsem si najel horizont, podvozek vozu jej nepobral a už jsme byli na poli. Naštěstí to znamenalo jen a pouze časovou ztrátu, která mě ovšem spíše motivovala do dalších bojů.

Po příjezdu do servisu po dvou RZ byla posádka 10. absolutně, 2. ve dvoukolkách a 1. v rámci Clio R3 Trophy.

Po servisu se posádka vydala vstříc dalším bojům, na RZ3 již plně za tmy zajela namotivovaná dvojice výborný 7.čas absolutně, zlepšila se oproti prvnímu průjezdu o téměř 2 sekundy a zůstávala na 10. místě průběžně. Ovšem relativně dobře rozjetý závod přibrzdil incident na RZ4:

Opět ten pověstný horizont…tentokráte však již se zhruba 40 sekundovou ztrátou, když nám zpět na trať museli pomoci až diváci…Byl jsem na sebe hodně nazlobený a dokonce jsme zvažovali účast ve 2. etapě…

V ne velice dobrém rozpoložení mohla jít posádka spát ze 13. místa absolutně po 1. etapě, 4. místo ve dvoukolkách také nebylo adekvátní výkonu jejich vozu, 2. místo v Clio R3 trophy, se ztrátou téměř 36s na Marka Petráše se zdálo nevylepšitelné!

Posádka se ráno probudila ve velmi dobré náladě a na časech to také bylo znát, na první RZ 2.etapy (RZ 5) zajeli 6. čas absolutně, na RZ 6 dokonce skvělý 4. čas a nechali za sebou spoustu silnějších aut! Ztráta na Petráše se rázem ztenčila o 12s!

Další průjezd těmi samými RZ znamenal dva 5. časy a ukrojení ztráty o dalších 15s!

Ranní RZ očima jezdce : Takovéhle probuzení jsem doopravdy nečekal! Absolutně jsem nepřemýšlel o první etapě, šel jsem do toho s chladnou hlavou a s jediným cílem – dohnat Marka, i když se to nezdálo jako příliš reálné, ranní RZ mě docela dost nahlodaly a já jsem byl odhodlán se odpoledne o vítězství v R3 Trophy pořádně porvat!

Plán byl tedy jasný, na polookruhovce hlavně neudělat chybu a zkusit to na dvou následujících technických vložkách…první část plánu se povedla a 8. časem absolutně posádka kontrolovala svou pozici. Na prvním průjezdu technické RZ 10 to byl čas dokonce 5. s náskokem celých 20s na Marka Petráše! Tím se posádka dostala do čela Clio R3 Trophy a už se pouze snažila kontrolovat pozici. To se 6. časem a najetím dalších 13s povedlo a už zbývalo pouze projet okruhovku. To se pohodovým 8. časem v RZ podařilo, v cíli z toho nakonec tedy bylo 7. místo absolutně, 2. ve dvoukolkách a 1. v Clio R3 Trophy, což se po nepodařené první etapě jevilo jako úspěch, zhodnocení celé soutěže nechme ovšem na samotném jezdci:


V rámci Clio Cupu jsme vyhráli 10 ze 12 RZ, takže v tomto ohledu nemůžu být nespokojen, ovšem i tak myslím, že můj výkon stále nebyl stoprocentní a pořád je kde zrychlovat, chtěli jsme v domácím závodě vyhrát a to se i přes patálie nakonec podařilo, takže musím být spokojen…už se těším na další vyrovnané boje na Šumavě.


Ale to ještě není vše! Když se fanoušci rallysportu pořádně podívají do seznamu přihlášených na úvodní díl MČR-Sprintrally, najdou v něm také dvojici Plesník-Gross, ovšem nejedná se o test na další závody velkého mistráku, protože posádka se zúčastní s Mitsubishi Lancer WRC od MML Sports! Více nám k tomu ale prozradí samotní aktéři.

Na základě vítězství na Valašské Rally v rámci Clio R3 Trophy nám nabídl náš hlavní sponzor, jestli bychom se na úvodním dílu seriálu sprintrally nechtěli prezentovat s Mitsubishi Lancer WRC…což je nabídka, která se neodmítá. Od závodu jako takové moc neočekávám, protože to bude naše první větší zkušenost s vozem WRC, hlavní cíl zní jasně – dovézt nás i auto v pořádku až do cíle. Na co to bude stačit ví bůh, já bych byl spokojen s umístěním v první pětce, protože na startu se sejde opravdu velká konkurence!

Nezbývá tedy než posádce v jejich nabitém plánu držet palce a popřát Vám, rallyovým nadšencům, co nejvíce zážitků!