První etapa Egeru

08.04.2011 19:42

Do úvodního závodu Slovenského mistrovství odstartovalo všech 18 přihlášených posádek.

Úvod vyšel nejlépe čerstvému vítězi Valašské Rally, Davu Němcovi. První zkoušku vyhrál o vteřinu před Markem Pilkou na Škodě Fabii Kit Car. Rodinný úspěch podpořil Libor Pilka, když dojel se ztrátou 4 vteřin 3. Jediná zbylá ,,esdvoutisícovka" v poli, Ford Fiesta Ondřeje Krajči okupovala čtvrté místo. Do první pětky se ještě vlezl Aleš Wolajnyk s Lancerem Evo 9. Jediný zbylý exemplář kategorie WRC, Škoda Fabia s Lukášem

 

Měchurou za volantem měl problémy už po startu a výsledkem bylo prozatímní poslední místo se ztátou 1:14. Hned první zkouška byla doslova očistcem pro mnoho posádek. Odstoupilo zde i jeden z horkých favoritů - Dennis Zeťák. Dalšími odstoupivšími se stali Pokorná, Klinovský, Mira Šopík, Novosad, Kopecký, L. Šerbaum a O. Šerbaum. 

Problémy se mladoboleslavskému speciálu nevyhly ani na dalším testu a Měchura si připsal ztrátu další minuty. Na čele si Němec vybudoval šestivteřinový náskok na v tu chvíli už druhého Krajču. Ten totiž zajel téměř shodný čas s Němcem a přeskočil rodinný klan Pilků. Marek Pilka ztrácel 10 sekund, Libor Pilka byl necelou vteřinu za ním. Dopředu, konkrétně na 5. pozici se posunul díky třetímu času v RZ Martin Plesník. Odsunul tak Wolajnyka na 6. místo. 

Na třetí RZ Němec zvýšil svůj náskok, který tak činil 12 vteřin na Marka Pilku. Ondřej Krajča musel odstoupit z dobře rozjeté soutěže po té, co krátce po startu havaroval. Na třetí příčku se posunul Martin Plesník. Byl jen 3 vteřinky za druhým M. Pilkou. Jen 1 vteřinu ztrácel na tuto dvojici Libor Pilka. Aleš Wolajnyk uzavíral první pětici se ztrátou 38 vteřin. Lukáš Měchura nenašel společnou řeč s Fabií WRC a výsledkem bylo odstoupení v servisu. Skupině A vévodil Marek Pilka. Jeho náskok činil necelé 3 vteřiny na Plesníka a 1:20 na Lukáše Krédla.

Na ,,čtyřce" udělal Němec chybu a po zhasnutí motoru přišel o 2 vteřiny ze svého náskoku. Druhý byl stále Marek Pilka. Martina Plesníka přeskočil Libor Pilka. Pátý byl Wolajnyk a šestici přeživších uzavíral Michal Opršal s Fordem Fiesta ST. 

Na RZ číslo 5 Dave Němec zvýšil náskok už na 16 sekund před Markem Pilkou. Libor Pilka udělal chybu, ztratil přes 40 vteřin a pustil na 3. místo Martina Plesníka. Pořadí na dalších místech se neměnilo. 

Závěr druhé sekce vyšel opět nejlépe Němcovi. Náskok narostl na 19 vteřin. Na zbylých místech se nic neměnilo. Libor Pilka začal stahovat svou ztrátu z předešlé RZ. Ve skupině A si už Marek Pilka vybudoval náskok 11 vteřin na Martina Plesníka. Ve třídě N3 jel od startu osamocený Michal Opršal. 

Sedmá ,,rychlostka" nevyšla Němcovi podle představ a Marek Pilka tak stáhl 3 vteřiny ze své ztráty. Náskok Plesníka na čtvrtého L.Pilku se ztnečil už na 24 vteřin. Wolajnyk s Opršalem pokračovali v poklidném tempu do cíle 1. etapy.

Závěrečný test byl opět ve prospěch Dava Němce. Vyhrál o 6 vteřin před Liborem Pilkou. Na Marka Pilka zvýšil náskok na půl minuty. Zkouška se nevydařila Martinu Plesníkovi. Ten ztratil více než minutu a propadl se se ztrátou 32 sekund za Libora Pilku na čtvrté místo. Wolajnyk s Opršalem zakončili etapu na 5., resp. 6. místě. Skupinu A vedl po první etapě Marek Pilka s náskokem půl minuty na Martina Plesníka s Citroenem Saxo S1600.

Štart Autó Rally Eger pokračuje druhou etapou 6 měřenými úseky.